Re: Reflow z topinkovače?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 31 18:39:08 CEST 2021

Ano.
V principu jen kus hliníkového plechu.
Já ho mám vylepšený, že mám na něm našroubován teplotní senzor a úchytku
pro přenášení v horkém stavu.
Ten senzor v malé hliníkové kostičce, úchytka je kus ohnutého Fe plechu
a nalepenými kousku korku ze špuntu.
Taková zajímavost - jako teplotní senzory s oblibou používám běžnou
malou Si diodu ve skleněném pouzdře.
Cena někde pod jednu korunu, a mám je vyzkoušené až do cca 500 stupňů C.
Ale mám tam i držák na běžný K-termočlánek.

Chlazení - to je to základní know-how.
Když přetavení skončí na špičkové teplotě, tak sporák vypnu a ten plech
s deskou zvednu.
Když ho zvednu jen na plotnu, tak chladne pomalu, protože je chlazen jen
shora.
Když ho zvednu a dám mimo, chladne rychleji, protože ten hliník je
chlazen i zespodu.
No a nejrychleji to chladne když ho položím na nějaký velký kovový předmět.
Já to v praxi dělám tak, že to zvednu mimo plotnu, nechám pomaleji
vychladit do takových 120-130C,
pak ho položím na studenou železnou plotnu, a pak někde u teploty kolem
50C už jsem na to natěšený,
tak to z toho plechu prostě sesypu do papírové krabičky.

V této chvíli používám 2mm Al plech. Dřív jsem to provozoval na kryté
litinové plotýnce, která byla
dostatečně rovnoměrně prohřátá. Teď s tou odhalenou spirálou tam možná
dám nějaký tlustší plech,
nějaké 3-5mm (co kde najdu). Ale i s tím 2mm to zdá se zafungovalo
dobře, tak to možná nebudu řešit.

PL