RE: Datová linka po vedení do cca 5km

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Srpen 30 14:50:36 CEST 2021

Zkuste integrovane reseni, treba:

https://www.ti.com/product/THVD8000

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of František Burian
Sent: Monday, August 30, 2021 2:39 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Datová linka po vedení do cca 5km

Dobrý den,

Já osobně bych šel cestou podobnou na obrázku. Zdroj připojen trvale na linku přes výkonový rezistor, a tento rezistor po dobu nekomunikace přemostěn relé.

Při komunikaci relé rozpojit a linku zkratovávat pomocí tranzistoru (s omezením proudu samozřejmě, to jde udělat jedním malým odpůrkem v emitoru). Na druhé

straně analyzovat optočlenem s posunutým prahem a napájení si udržovat diodou ve velkém kondenzátoru. Výhodou je že se takto dá pustit i klasický USART a

komunikační rezistor lze volit podobný impedanci linky. ikdyž na 5km by se to muselo vyzkoušet, tipuju na nějakém nízkém baudrate (1200baud) by to mohlo jet.

Navíc je to WIRED AND takže můžete komunikovat a napájet víc zařízení současně.

Takto se to dělá u dvouvodičových nabíječů s obousmernou komunikací ikdyž  to relé jsou tam dva antisériové mosfety a u lepších je místo odporu proudový zdroj ...

S pozdravem,

  F Burian