Re: Magnetický spínač

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Srpen 30 13:16:51 CEST 2021

Dobrý den,

já si myslím, že to schéma je naprosto ok, i popsaná funkcionalita, s daným tranzistorem kde uvádí vstupní kapacitu pod 2nF by šel zvýšit i 47k rezistor třeba na 470k a zapínání bude stále relativně rychlé. Odpor v sepnutém stavu pod 18mOhm také zní rozumně. Další součástky bych přidávál pokud bych očekával třeba nějakou divočejší induktivní zátěž, třeba kondenzátor paralelně k napájení a diodu a transil paralelně k výstupu...

v.

> Od: "Peter Berec" <p.berec na bonum.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 30.08.2021 10:59
> Předmět: Magnetický spínač

Dobrý deň,

 pre model plachetnice RG65 (dĺžka trupu 65cm) by som si rád vyrobil
 magnetický spínač.
 Po priložení magnetu k jazýčkovému relé sa má vypnúť elektronika lode
 (1xmikroservo, 1xminiservo a prijímač).
 Jedná sa o vypnutie elektroniky medzi jednotlivými jazdami, trvalé
 vypnutie (transport, skladovanie ...) je riešené odpojením batérie.

 Na modelárskom diskusnom fóre som našiel schému, ktorá bola v rámci
 diskusie zmenená do podoby v prílohe. Napájanie je LiPo dvojčlánkom (cca
 7,2 - 8.4V)

 Našiel som ešte fotku lepidlom zaliateho spoja, kde bol vidieť
 kondenzátor, ale priznám sa, neviem kde a kvôli čomu by ho bolo potrebné
 doplniť.

 Poprosil by som o pripomienky.

 Ďakujem

 Peter