RE: Reflow z topinkovače?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Srpen 25 11:47:19 CEST 2021

Přidám svoji zkušenost:

používám kontaktní gril, tedy vlastně přerostlej toustovač

Do grilu se kromě DPS dají 2 kuličky zmuchlaného alobalu, aby vymezily
výšku, kam si víko sedne.

1. Naskládám desky, zavřu, nastavím na min pro SnBi, Toast pro SnPb, nebo
"Steak Soar" pro Sn.

2. Zapnu, občas nakouknu IR teploměrem, až dosáhne teploty předehřevu,
vypnu, nechám předehřívat (občas zapínám k udržení teploty).

3. Zapnu, nechám až vypne termostat, počkám 10-30 sekund (někdy dýl, pokud
jsou tam třeba mohutnější konektory), pak otevřu, zkouknu, případně dorovnám
co není kde má bejt

4. DPS posunu ke kraji. vezmu velikou pinzetou a vyndám ven k vychladnutí

Doma mám gril s jedním čudlíkem, v do DDM jsem nechal koupit se dvěma,
žádnou zásadní výhodu těch 2 jsem neobjevil, jen bylo pracnější proces
vychytat aby správně fungoval, teď už jsou u obou nakreslený čárky, pozice
se hodně liší.

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Radek Benedikt <benedikt na lphard.cz>
"Smysluplný den,

A z níže uvedeného videa vede odkaz na upravenou "klasickou" plotýnku,
nicméně s jedním zajímavým trikem a to je se zabudovaným "fukarem" na rychlé
ochlazení.
https://www.youtube.com/watch?v=075D_tuswVU

Ono to letování má dvě strany mince, jedna je rychlost nárůstu teploty a
druhá je rychlost poklesu. A ty "plotýnky" /"žehličky" a pod mají docela
jedny výhodu a to že ochlazení je možné i rychlým zásahem obsluhy. Léta
používám žehličku upnutou do svěráku jako předehřev (ostatně tip na to je
odtud, třeba se autor ozve). Těď jsem ale upgradoval na UYUE 946C Electronic
Hot Plate LCD Digital Display Preheating Station což je "předehřev" s
plochou 200x200 mm za cca 800 Kč. Ten můj kus má PID regulátor s relátkem.
Dlouhodobější zkušenosti s tím ale zatím nemám. K tomu jsem si na základě
videa z TýTrubky
(asi odtud https://www.youtube.com/watch?v=Emm-adtF_yw)
pořídil držák horkovzduchu SAIKE 852D 852D+ 952D 909D 909D+ YIHUA 853A SMD
rework station hot air gun soldering station desoldering typhoon gun
bracket, což je tyčka a "brejle" s jedním okem navlečeným na té tyčce a
druhým na zasunutí horkovzduchu. A celé je to poctivé, celokov za cca 250 s
dopravou.

PS. Robin ten vzestup teploty kdysi dovedl k dokonalosti - tuším že to
původně byl nějaký skleněný horkovzdušný hrnec od Moulinexu a po jeho
tuningu do toho vedl docela slušný třífázový přívod....

Radek (benedikt2hw.cz)

Před pár měsíci jsem narazil na tohoto týpka - https://www.youtube.com/
watch?v=C7blZigaaaA
"