RE: Reflow z topinkovače?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Srpen 25 11:07:33 CEST 2021

Smysluplný den,

A z níže uvedeného videa vede odkaz na upravenou "klasickou" plotýnku, nicméně s jedním zajímavým trikem a to je se zabudovaným "fukarem" na rychlé ochlazení.
https://www.youtube.com/watch?v=075D_tuswVU

Ono to letování má dvě strany mince, jedna je rychlost nárůstu teploty a druhá je rychlost poklesu. A ty "plotýnky" /"žehličky" a pod mají docela jedny výhodu a to že ochlazení je možné i rychlým zásahem obsluhy. Léta používám žehličku upnutou do svěráku jako předehřev (ostatně tip na to je odtud, třeba se autor ozve). Těď jsem ale upgradoval  na UYUE 946C Electronic Hot Plate LCD Digital Display Preheating Station což je "předehřev" s plochou 200x200 mm za cca 800 Kč. Ten můj kus má PID regulátor s relátkem. Dlouhodobější zkušenosti s tím ale zatím nemám. K tomu jsem si na základě videa z TýTrubky
(asi odtud https://www.youtube.com/watch?v=Emm-adtF_yw)
pořídil držák horkovzduchu SAIKE 852D 852D+ 952D 909D 909D+ YIHUA 853A SMD rework station hot air gun soldering station desoldering typhoon gun bracket, což je tyčka a "brejle" s jedním okem navlečeným na té tyčce a druhým na zasunutí horkovzduchu. A celé je to poctivé, celokov za cca 250 s dopravou.

PS. Robin ten vzestup teploty kdysi dovedl k dokonalosti  - tuším že to původně byl nějaký skleněný horkovzdušný hrnec od Moulinexu a po jeho tuningu do toho vedl docela slušný třífázový přívod....

Radek (benedikt2hw.cz)

Před pár měsíci jsem narazil na tohoto týpka - https://www.youtube.com/watch?v=C7blZigaaaA