Re: Reflow z topinkovače?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 24 21:57:15 CEST 2021

Jsem velkým fandou kontaktního reflow. Elektrický sporák, na to kus
hliníkového plechu s připojeným termočlánkem a už se práší za kočárem.
Výhodou je, že se zahřívají hlavně pady a ne pouzdra, na rozdíl od
klasického reflow vzduchem shora.

Ale funguje mi reflow i v maličké troubě. Stála v hypermarketu kdysi
nějakých 500 Kč. Dovnitř se vejde tak formát A5, je opravdu mrňavá.
Kdybych to používal nějak víc, tak bych ji možná ještě dodatečně
zaizoloval. Ale teď ji už používám jenom pro méně teplotně náročné akce,
jako vytvrzování barev a lepidel atd., reflow už dělám zásadně kontaktně.

Ten topinkovač - no možná jo. Ale zdá se mi, že je tam přece jen příliš
málo místa. Když tak bych z toho vyboural tu střední přepážku a nechal
topení jen na krajních roštech (pokud by to bylo technicky možné).
A tišťák bych dával zhruba doprostřed, aby se mělo teplo jak rozptýlit a
zrovnoměrnit.
Nebo z toho vytahat ty topné rošty a z plechu naohýbat jednoduchou
krabičku. Případně třeba použít nějaký polotovar, např. plechové kryty
ze starých CD mechanik a podobně.

PL