Re: Jak správně rozdělit C++ projekt

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pondělí Srpen 23 22:25:09 CEST 2021

Tak vetsina tech navrhovanych zmen ma imo minimalni nebo nulovou delku v
porovnani s 'jednoduchoprogramovanim'. Vetsina z nich v kodu nemusi jit
prece ani poznat - napr. jednoduchy getter/setter, kterym si zajistim,
ze mi na promennou nikdo primo nematla, je proste inline, ktery proti
"primemu" zapisu do globalni variable nema zadny rozdil. Myslim, ze rada
lidi (nejmenuji a nenaznacuji) ma z tzv vyssich jazyku obavy ohledne
"pomalosti a delky", aniz by ve skutecnosti nekdy koukali na to, co
kompilator vytvori (a jak se lisi -O0 a -O3).

Co se tyce globalnich promennych, tak jsou jasne duvody proc ne - uz jen
proto, ze "nikomu nepatri". Kazdy kus kodu musi jit oddelit a delat
jednu presne definovanou vec. Globalky naproti tomu lepi vsechno
dohromady a zneprehlednuji vlastnictvi.
Pominme uplne to, ze v multithreadech...

J.