OT: Jak se falsuje cislo volajiciho ?

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pátek Duben 30 21:21:44 CEST 2021

Úplně snadno, stačí na to SIP trunk k prakticky libovolnému operátorovi. On
málokdo kontroluje odchozí A čísla. A když, tak stačí smutně zamrkat a
povolí to.

Pokud to šlo ze zahraničí, tak to bude navíc prakticky nedohledatelné, ale
víc asi poví voice guru Pavel Troller.

Já teď spíš zaznamenal jinou podivnou věc, volalo mi těsném sledu dva dny po
sobě několik zahraničních čísel. Ukrajina, Francie a nějaká země kterou ani
neznám. Na číslo, které prakticky vůbec nepoužívam. Bohužel k mé zvědavosti
jsem to nevzal a už je to pár dnů, takže se na mě asi vykašlali...

Dne 30. 04. 21 v 20:17 Petr Simek napsal(a):

> Zdravim
>
> v TV jsem videl reportaz o lidech kterym volali podvodnici ze je s jejich
> uctem nejaky problem a zkouseli je okrast. Co mne zarazilo ze tam rikali
> ze dokazou sfalsovat cislo volajiciho a vydavat se za infolinku banky.
>
> Vzhledem k tomu ze cislo volajiciho se casto pouziva jako zabezpeceni
> pro ovladani ruznych veci (alarmy, otervirani vrat) tak si rikam jak
> moc je tohle bezpecne.
>
> Nevite jak dokazou sfalsovat cislo a vydavat se za nekoho jineho ?
> Jak se to dela ?

> [...]
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/
"Maybe one day you will learn that your way is not the only way."
                                         Opher [StarGate: The Nox]