OT Turris Omnia

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pátek Duben 30 05:45:43 CEST 2021

Já jsem nepročítal celé vlákno, ale zrovna včera jsem dával mikrotik do
virtuálu. Potřeboval jsem protunelovat servery s účetnictvím s tiskárnami
ve firmě a po různých potížích s widlema a VPN kdy to neustále náhodně
padalo několikrát za den, navíc pokud je na jednom windows serveru více
uživatelů tak widle dávají do caller ID všem uživatelům stejné IP serveru,
jsem na mikrotik.com koupil licenci na L4 za pár stovek, dal to do VM,  a
protuneloval MK-MK a funguje to super.

Pokud se bojíte připojit kabel od providera do serveru, dejte mezi to
nějaký media converter a do serveru si dejte síťovku s optikou.

A pak k tomu už jen nějaký switch. To je jedna varianta, ale tak bych to
asi nedělal.

Koupil bych nějaký Mikrotik CRS a určitě to udělá víc muziky než Omnia a s
QoS si tam můžete hrát do aleluja. Jinak domá mám jako hlavní router CRS125
24G (což je tedy spíš switch, ale s routerOS se to chová jako router a
rozhodně bych neměnil). Základní nastavení uděláte přes QuickConfig a pak
když si budete chtít hrát je toho plné youtube nebo spíš mikrotik wiki.

Na mikrotik.com jsou i přehledy kolik který model co uroutuje / uswitchuje.

S pozdravem Ing. Jan Půhoný

Spolehlivý obchod s elektronikou
https://www.puhy.cz

Připojení k internetu v Chocni a okolí