Multifunkce MFP M436n tiskne rozmazané dlaždice místo černé plochy

Jiří Sládek sladek na czhops.cz
Čtvrtek Duben 29 21:41:10 CEST 2021

Zdravím, prosím o radu.
Kolega má černobílou  laserovou multifunkci A3, kterou používá pro tisk
technických výkresů.
A přesně po dvou letech se ta MF porouchala a začala tisknout podivné
obrazce.

Kolega po mně původně chtěl jen nový toner, protože MF tiskla slabě a
vynechávala části obrazu.
Výměna toneru ale vůbec nepomohla. Abych zjistil, zda to vynechává nějak
pravidelně,
tak jsem z Excelu vytisknul černý obdélník.
Ale  MF vytiskla jakési pravidelné rozmazané dlaždice (měla vytisknout
jednolitou černou plochu).
Viz ukázky tady:
   https://jisla.rajce.idnes.cz/HP_LJ_MFP_M436n_spatny_tisk/
Vůbec nechápu, kde se tento ornament bere a čím to může být způsobené.

Dále mne zaráží, že toto chování se objevilo přesně po dvou letech
používání. Jako by se spustilo dvouleté k..vítko.
Na stavové stránce je vidět (tedy trochu vidět), že třeba optický válec
má ještě 90% životnosti před sebou. MF zatím vytiskla jen asi 10tis. stran.

Jedná se o multifunkci A3, HP LJ MFP M436n.

Setkal se někdo s podobnou vadou tisku?

Díky.
Jiří Sládek