ETH over WiFi

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Duben 29 15:46:45 CEST 2021

Komunikace mezi dvěma zařízeními lze abstrahovat pomocí OSI diagramu (7
vrstev).

V tomto případě:

L1 - fyzický drát/wifi

L2 - ethernet protokol (MAC adresa)

L3 - IP protokol (IP adresa)

Chtěl jsem s tím říci že  podoba ethernetových rámců je nezávislá na tom
jestli je dole připojení kabelem nebo wifi.

Bridge režim:

Máme zařízení jež má 2 síťové porty, jeden je Wifi, druhý je drát. Nad
fyzickým rozhraním je L2 vrstva - ethernetová. Právě v této vrstvě
uděláte Bridge - co do jednoho portu nasunete, to  z druhého vypadne
(zjednodušeně)

Pokud se bavíme o Wifi, tak se bavíme o L1 vrstvě a zde wifi může být
konfigurovaná jako AP (zjednodušeně vysílač - centrální bod) a nebo
Client (zjednodušeně přijímač) (ano, spojení je obousměrné - proto je to
zjednodušení).

Takže wifi úroveň nastavíte jako klient, který se bude připojovat na
stávající AP u vás doma.  A tohoto Wifi clienta dáte do bridge s
fyzickým ethernet portem mikrotiku do kterého zapojíte měřák.

Takže co měřák pošle, to propadne přes drát, mikrotika a vaše AP do
zbytku sítě a obráceně.

Je to takto pochopitelné?

Petr