paralelne spojene solarni panely a idealni dioda

Čtvrtek Duben 29 12:42:16 CEST 2021

https://vyvoj.hw.cz/navrh-obvodu/fetdioda.html
Jenže to co je tam nakreslené, je určené pro usměrňování střídavého
napětí. V závěrném směru se přes D1 dobíjí C1, vy tady budete potřebovat
zařídit napájení toho řídícího obvodu.

Takže když tam máte 100V, zenerku D2 dáte paralelně k C1, místo D1 dáte
odpor na + panelu a tranzistorem T1 budete spínat jeho záporný konec.
Tranzistor spíná v inverzním režimu, když je D zápornější než S. Když
místo BC847/857 použiju dvojici BC847BPN, mám rozdílové napětí (je nutné
tam nějaký úbytek nechat) nastavené na 25 mV a při opakované výrobě není
potřeba nic dostavovat. Je to tak +-5 mV.

Když kouknu, jak ten vstupní obvod mám pro vstupní napětí do 50V, tak
R4=200K, R5 nejde na +, ale je mezi bázema T3 a T2 a má 5M6, R1=10M a
R2=10M. Já tam mám ještě další stupeň pro posílení proudu, ale vám jistě
nevadí, že to bude pomalé. Tranzistor T1 samosřejmě nějaký odpovídající
(napětí, proud, odpor v sepnutém stavu).

Anděl