OT Turris Omnia

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 28 21:29:34 CEST 2021

Dne 28.4.2021 v 15:26 Jaroslav Meduna napsal(a):
> Dobry den,
> Promite mi trochu odlisny nazor, ale doba se zmenila a kdyz se podivam na analytiku, tak v domacnosti:
> - 35% provozu je konzumni streamovani (typicky neco jako Netflix, YT, SF ...)
> - 25% provozu komunikace (tady je problematicky upstream)
> Vami zminovana "domaci automatizace" asi v analytice bude pod 1%.
> [...]

Dobrý den,

nejsem si jistý, jestli zrovna p. Vicek je vhodným reprezentantem Vámi
zmiňované většinové BFU domácnosti :-)

Ani já asi nejsem zrovna nejvhodnější příklad "analytické" domácnosti,
ale klíčovou konektivitu mám doma řešenou na metalice (všechny
stacionární přípojky) a optice (připojení routeru k bezdrátovému
modemu). Pro WiFi používám AP UBNT UniFi AC LR (umí PoE), používá se jen
pro připojení mobilních hraček. Router mám Mikrotik RB2011 (příští rok
oslaví 10 let +/- bezproblémového provozu), switch je 48GBp+4SFP TP-Link
T1600G-52TS (6 let bez poruchy, faktem je, že když chci něco měnit,
musím si pokaždé znovu přečíst manuál :-). Server samodomo do racku
(Supermicro s XEONem, 32GB ECC, boot SSD, FreeNAS 16TB na 5 HD ZFS
pool), připojený přes 2 Eth linky ze switche (bez problémů
tahám/zapisuji okolo 100MB/s). Server používám kromě běžných věcí (WWW,
cloud, bittorent, NAS, videotéka pro domácí kino) i na zálohy dat z
pracoviště manželky (cca 500MB denně). Výpadek serveru řeším přes ZFS
(zatím 2x vadný disk, opraveno za jízdy) a externí online zálohou
důležitých dat mimo dům (ale zase na svém serveru). Google drive
používám jako bezpečnostní pojistku zálohování šifrovaných dat z
pracoviště manželky pro případ nějakého katastrofického průseru, kdy se
současně posere všechna moje infrastruktura, případně pro sdílení
nedůležitých a postradatelných dat (sdílení fotek a videí z dovolené apod.)

jf