Měnič 12V/230V s TL494.

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Duben 28 14:28:25 CEST 2021

Dobrý den,
mám na opravu měnič 12V na 230V/2000W, označení žádné nemá, ale
vzhledově se tomu dost blíží to, co se prodává pod názvem CARSPA 2000W.
Měnič má 2 části:
- step-up z 12V na 320V, na řídící desce je TL494+LM324, za tím
paralelně 4 trafa, u každého 4 fety IRF3205
- za tím generátor sinusu, na řídící desce je LM324, za tím 8 fetů IRFP460
Fotky a schéma:
https://www.dropbox.com/sh/ieyo7583p5897ht/AADeAyaOdxfte9j4D8NNcMaYa?dl=0
To schéma je velmi podobné tomu měniči, akorát je to (fety a trafo) tam
4x paraleleně. Z TL494 jsou buzeny SMD PNP SS8550 a tyto budí dvojice
SS8050 a SS85550.

Není tam už napětí 320V, tedy nejede první část. Co jsem proměřil, se
zdá OK, vyměněné TL494 i LM324, budící tranzistory těch FETů OK.
Na vývodu 5 TL494 je pila, výstupní pulsy pro FETy na pinech 9 a 10 z
něj nelezou.
Na co se zaměřit?

--
Martin Hanek