[OT] Dukovany

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Duben 28 12:37:15 CEST 2021

 28.4.2021, 12:11:43

Těžký průmysl může být výroba oceli, třeba v elektrické
obloukové peci. Tavba trvá desítky minut, max. jednotky
hodin. Pokud během tavby, dojde k výpadku proudu, má to
negativní dopad na ekonomiku procesu a možná i na kvalitu
výsledného produktu, ale v podstatě je možné, po obnovení
dodávky proudu, proces dokončit bez velkého průšvihu.
  No a teď ten lehký průmysl, třeba výroba polovodičů.
Některé procesy, mohou trvat i desítky hodin (např. difuse)
a celý proces musí probíhat za přísně kontrolovaných
podmínek. Jakékoliv přerušení, např. výpadkem proudu,
způsobí že celá várka jde do šrotu. (povedlo se např.
nedávno v TSMC ). Škody obrovské.
  Takže, lehký průmysl je sice méně náročný na množství
energie, ale často mnohem náročnější na spolehlivost
dodávky. A spolehlivost dodávky, je největší slabina těch
zelených zdrojů, které u nás přicházejí v úvahu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz