Jak sloucit L+P audio vystup na mono

Středa Duben 28 00:26:41 CEST 2021

Hezky řečeno a je to i pravda :-) V podstatě ten časový multiplex kanálu
L a R lze iterpretovat i tak, že v základním pásmu se vysílá mono, tedy
L+R a na nosném kmitočtu 38 KHz (který je potlačený a místo něj se
vysílá pilotní kmitočet 19 KHz) se vysílá rozdílová složka L-R. V
dekodéru se to posčítá na L a R. Právě to, že se rozdílový signál vysílá
namodulovaný na 38 KHz, má za následek že stereo o tolik víc šumí, než
mono. Kdysi dávno jsem si hrál s potlačováním šumu a dal jsem to na
stránku fonoklubu. http://fonoklub.wz.cz/zvuky/sum.mp3
Potlačení šumu v FM je od 10:55.

Anděl