Jak sloucit L+P audio vystup na mono

Úterý Duben 27 20:47:34 CEST 2021

Jedině správný a používaný postup je oba výstupy přes stejné odpory
připojit do jednoho vstupu. Žádné fázové posuny se tam nedělají. Když
jsem se ještě zabýval amatérským nahráváním všeho možného a udržoval
jsem fonoklubovou stránku
http://fonoklub.wz.cz/
řešilo se, jestli pro záznam klasické hudby použít dvojici mikrofonů AB
(mikrofony třeba 5 metrů od sebe), nebo XY (mikrofony v jednom místě,
směry jejich maxima jsou pootočené). XY nemá mezi kanály fázové posuny,
které by zlepšovaly prostorový dojem, ale zase ho lze bezproblémově
sloučit na mono. U AB nastanou případy, kdy se některé frekvenční složky
dostanou do protifáze a po sloučení na mono se vyruší. Poslechem takto
sloučeného signálu jsem nikdy nepostřehnul, že by tam něco chybělo. Ten
lepší prostorový efekt se projeví především ve sluchátkách, poslechová
místnost z toho zase udělá něco úplně jiného.
Pokud někdo dá stejně silné signály záměrně do protifáze, asi
nepředpokládá, že by to někdo chtěl slučovat na mono. Nebo je mu to jedno.
Ostatně na nějakých podivných fázových posuvech byla založená
kvadrofonie SQ, kdy se čtyři kanály analogově zakódovaly do dvou. Bylo
okolo toho spousta teorií a myslím, že to nikdy moc nefungovalo.
Anděl