Re: [OT ]Motor zadního stěrače Roomster

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Úterý Duben 27 20:41:14 CEST 2021

Je to tak, něco jsem se naučil a ještě jsem udělal radost kolegovi, to
je prostě prima.

Nedávno jsem opravoval řídící jednotku servořízení ze staré Toyoty
Auris. Klasika - v servisu chtěli měnit servo (elektromotor na sloupku
řízení), ale s tím, že diagnostika nic neukazuje, takže tomu vlastně nic
není = bude se zkoušet a zákazník bude platit za díly tak dlouho, dokud
ta závada nezmizí. A tenhle přístup mi dost vadí.

Přitom motor se dá snadno proměřit, je tam obyč komutátorový, byl
"samozřejmě" OK. Takže řídíci jednotka serva. Uvnitř je můstek, který
ovládá motor, a bezpečnostní relé, které spíná napájení. A to relé mělo
přilepený kontakt. ŘJ vyhodnotí, že ta ochrana pomocí relé nejde a vypne
se. Relé u Mausel za 180 Kč, řídící jednotka o dva řády výše. A velká
radost z toho, že "jsem na to přišel".

JMN