Jak sloucit L+P audio vystup na mono

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Duben 27 17:34:54 CEST 2021

Můžu se mýlit, ale přijde mi, že na to není žádné jednoduché řešení, které nebude za nějakých okolností ten zvuk kazit.

100% asi jedině spolupráce toho tuneru, nebo použít DSP, kdy SW detekuje aktuální vztah mezi L/P a podle toho signály spojí vhodným způsobem:-)

PH

Od: Pavel Kadečka
jak sloučit stereo L+P audio výstupy do jednoho mono signálu?

Narazil jsem na zajímavý problém, moje retro televize Tesla Pluto má sice DVB-T2 HD tuner a USB port, ale protože má jen jeden reproduktor a mono zesilovač, spojil jsem oba audio kanály do jednoho a připojil na vstup zesilovače (je tam nějaký MBA810 myslím). A v jednom filmu, který znám, najednou chyběla jedna věta. Když jsem použil jeden kanál a to buď levý nebo pravý, tak bez problémů, ale když jsem je spojil do jednoho, tak tam bylo ticho.

Očividně tam byl efekt, aby ten zvuk zněl z jedné strany, tzn. do jednoho audio kanálu to šlo v protifázi a spojením výstupů se navzájem odečetly. Při použití stereo zesilovače a dvou reproduktorů by nebyl problém, ale to Tesla Pluto nemá.

Hádanka zní: jak to jednoduše udělat, aby po spojení L+P kanálů tam znělo všechno? Já už jsem to vyřešil, ale uvítám další názory.