Re: Osazování do pasty - rozlévání pasty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 23 16:16:24 CEST 2021

Díky za info.
Zatím jsem měl vždy pastu na pokojové teplotě.
Postup: vytáhnu z ledničky, pak sám sebe několik hodin přemlouvám to
udělat, protože se mi do toho nechce, mezitím se pasta ohřeje.

Používám olovo, čínskou Mechanic (ale to asi moc neznamená), zrnitost
teoreticky (podle nálepky) 20-38um.
Moc to neznamená proto, že Mechanic má dobrou pověst, tak si už Číňani
falšujou i svou čínskou značku. Tak čert ví, jestli je to opravdu Mechanic.
Je chyba, že jsem se na tuhle pastu nepodíval mikroskopem. Dřív jsem
jsem si různé pasty zkoumal a porovnával. Napravím to a zkouknu ji.

Šablona (planžetou si ji netroufnu nazvat ;-) ) je papírová. Křídový
papír, cca 0.12mm.

Zajímavé je, že píšete, že po odpaření rozpouštědel se neslije. Myslel
jsem si, že ve chvíli přetavení tam už rozpouštědla nehrajou roli, resp.
že už ta ani nejsou.
Že jsou tam jenom jako nutné zlo proto, aby se pasta dala nanášet.

Do menších pouzder už rozhodně nepůjdu. Už tak když chci osadit něco
menšího než 0603, tak mi moje špatné oči a klepající-se ruce sprostě
nadávají.

Když se i Vám rozleze: jak u Vás prosím vypadá třeba ploška 0603 po
nějaké hodině od nanesení pasty (bez položené součástky)? A jak vypadají
plošky QPF s roztečí 0.5mm?
Jsou ty plošky u QFP ještě i poté striktně oddělené (i když třeba trochu
rozlité)? Nebo se aspoň místy slejou, resp. dotknou?

Díky.
PL