RE: Osazování do pasty - rozlévání pasty

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Duben 23 16:00:26 CEST 2021

To je divné, ne? Nenanášíš ji na desku studenou? Nebo není to nějaký šmejd?

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, April 23, 2021 1:48 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Osazování do pasty - rozlévání pasty

Když osazuju SMD věci do pasty, tak se mi ta pasta časem rozlézá po desce.
Když ji na desku nanesu (používám šablony), tak jsou čtvercové plošky
pokryté opravdu pěkným čtvercem pasty.
Ale po nějaké době (třeba za 1/2 hodiny až hodinu) se ta pasta trochu
rozleze a vytvoří na desce skoro kolečko.
U řídkých desek to nevadí, při přetavení to kapilárními silami zase
naleze zpět. Ale když jsou součástky hodně natěsno, tak z toho nemám
dobrý pocit.
A u hodně malých součástek (0402, SOD923) se bojím, ale to případně
neudělalo i neplechu pod součástkou.
Osazuju to (zatím) ručně. Takže to prostě u větší desky tu skoro hodinu
trvá.
Teď musím udělat drobnou sérii 5 kusů a vyhovovalo by mi to dělat
najednou. Ale to pak tam ta pasta bude nějaké 3-4 hodiny.

Jaké s tím máte prosím zkušenosti vy?
Je chyba u mě a mám nějakou blbou pastu, případně moc řídkou pastu?
Asi bych ji mohl dát na chvíli do trouby na nějakých 60C, aby se z ní
odpařila část těkavých látek. Ale je to dobrý nápad?

Díky za případné rozumy.
PL