Re: SSR jako náhrada stykače

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 22 21:35:58 CEST 2021

On Thu, 22 Apr 2021, Zdeněk Janiš wrote:

> Asi jsem se nevyjádřil dostatečně přesně.
>
> Nemám problém se spínacími kontakty, ale s tím, že po pár letech, kdy je
> kontinuálně sepnutý se ze stykače stává bzučák a to velmi hlasitý a
> otravný...

Stykace vrci kdyz ta pohybliva cast mag. obvodu nedoseda dobre na tu
pevnou. Stat se to muze kdyz se tam dostane prach pokud je v prasnem
prostredi nebo treba zrezne kdyz je ve vlhku a zrnicko rzi se dostane
mezi dosedaci plochy.

Nekdy pomuze vyfoukat stlacenym vzduchem a prostriknout nejakym
mazadlem nebo teflonem , oboji delat bez napeti.

Kazdopadne je tu jeste problem se zkratovym proudem a SSR - kdyz
pak dojde k nejakemu zkratu, tak seply stykac tyhle proudy snasi
docela dobre, ale vydrzi to i SSR ? Rekl bych ze jeho odolnost bude
radove horsi.