mech: ohybani plechu sw. fusion360 a obecne postup

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Středa Duben 21 18:10:03 CEST 2021

Ten příklad není dobře udělaný. Respektive ona ta funkce "bent" má
poměrně málo použití. Z toho příkladu tak maximálně ty šikmé uši.
Úplně extrémně je to vidět v té druhé půlce příkladu, kde vytváří těleso
z už hotového rozvinu.
To má být ale právě přesně naopak. Mít to těleso a CAD má vygenerovat
ten rozvin.
Správný postup je ten, že na začátku mám jenom základnu a k ní pak
přidávám ty ohnuté části a nakonec mi z toho vypadne ten rozvin.

Já to chápu, on chtěl nějak demonstrovat tu novou funkci. Ale to využití
je třeba si opravdu dobře rozmyslet.

Příklad:
Tohle je cíl:

A tohle je výchozí sketch:

Jenom pár čar.
A tohle je pak automaticky vygenerovaný rozvin:

Důležité je, že jak se tam postupně přidávají ty ohnuté části, tak to
hlídá kolize a dělá taková ta V-čka, kde se to pak setká po ohnutí a
svaří dohromady.
Ještě bych dodal, že mezi tímhle sketchem a hotovým dílem jsou jen 4 akce.

Jinak videonávody nejsou vůbec špatné, ale musí být dobře udělané.

H.

Dne 21.04.2021 v 11:30 ajtservis napsal(a):
> jeste odkaz na video kde jsem to ohybani nasel :-)
> https://www.youtube.com/watch?v=fWG-FPWj8JU
> tomik.

>>> diky.