Notebook pro CAD (CHMURA KRAJOWA)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 21 16:05:23 CEST 2021

Dne 21.4.2021 v 0:16 Jan Kuba napsal(a):
> Obráceně to nejde. Když výkon není a potřebuju ho nic s tím neudělám.
> Dělám často hromadné úpravy velkých  fotek, tabla velkých rozměrů a nebo
> různé VR360 slepence , tam je brzda asi nejvíc disk.
> Před Vánoci jsem to zkusil na nějakém  zánovním HP co má manželka. Je v
> tom i5 10 gen. Na chalupě nebylo nic jiného k dispozici.
> To bylo naprosto zoufalé. Nic se nedělo, místy to vypadalo, že se ntb
> kousnul, nereagovala myš, funělo to všemi otvory vzduch horký jak z fénu
> na vlasy.
> Po 5 minutách to bylo rozpálené do běla a zafungovala nějaká ochrana, co
> [...]

Dobrý den,

nejsem si jistý, jestli tohle je ten správný argument do diskuse na téma
"proč všichni preferují notebooky". Předpokládám, že renderování
celovečerního QHD filmu byste také nedělal na smartphonu, i kdyby to
šlo, že :-)

Ve firmě jsme na sazbu používali ty největší děla, nikomu to nebylo
divné a nikdo se nepokoušel vysázet 32str noviny za hodinu na nějakém
notebooku. Prostě co je císařovo, dejte císaři.

Když si odmyslím pixly na hraní her, tak si průměrný domácí uživatel
vystačí s běžným notebookem; a jak je z diskuse zřejmě, použití
dostatečně výkonné mobilní pracovní stanice vyhovuje i profesionálům.
Mně osobně mobilní pracovní stanice jako jádro domácího vývojového
pracoviště vyhovuje víc, než desktop. Výkonově stačí a mobilita je
významné plus. Ale je jasné, že to nemusí platit pro každého. Panorámy z
dronu dělám Huginem, filmy z dronu a telefonu stříhám v nějakém MS
rychlosráči, hry nehraju a jsem spokojený. Kdybych doma renderoval nebo
dělal nějaké masivní zpracování obrazových dat, asi bych se musel
poohlédnout po něčem výkonnějším. Ale to nedělám, tak proč se omezovat
na desktop? Jestli mi Mosaic naběhne za 1 nebo 15 vteřin, je mi fuk.

jf