mech: ohybani plechu sw. fusion360 a obecne postup

ajtservis info na ajtservis.cz
Středa Duben 21 08:36:55 CEST 2021

hezky den.
potrebuji zadat jednoduchy obybany dil z plechy al 2mm, takove "S".
mrknul jsem na navod ve fusion360 a vypadalo to jednoduse. zadam rozmer
krivky toho "S" treba 20x50x30. tohle vytahnu jako plech a zadam AL
plech 2mm, kde necham pravidla ohybu dle knihovny. cele do minuty
hotovo. jenze pak zjituji, prirozene, ze mi nesedi nektere rozmery,
protoze zalezi na sile plechu a tech pravidlech ohybu. rad bych u toho
"S" dodrzel nektere rozmery, treba horni plochy, nebo zase celkovou
vysku toho "S" protoze na jinem rozmeru mi treba nezalezi. jak se tohle
realizuje v praxi ? to si musim promitnou v hlave, kde odecist silu
plechu a ohybu atd. nebo lze nejak korigovat/zakotovat uz to 3D teleso ?
je mozne, ze to je nekde v tech pravidlech ohybu. ale fusion360 je jen
same video a manual zadnej. nebo to vsichni konstrukteri vedi a tak to
neni jasne jen me :-)
predpokladam, ze tohle bude nejak stejna vec napric jinymi CADy.
ve finale to muzu namalovat jako 3D teleso a ne jako plech a oni si v te
vyrobe, kde to budou delat nejak poradi, kdyz staci vetsinou i papir.
ale ty data primo pro plech a rozvin vypadaji hodne pekne a prakticky.
snad tu nejaky plechar je.
dik za info.
tomik.

--