Notebook pro CAD

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Duben 20 19:07:05 CEST 2021

Dne 20.4.2021 v 11:25 Jan Kuba napsal(a):
 > Já se chtěl už dávno zeptat, proč dnes všichni preferují notebooky,
 > nakonec v režimu, kdy je zaražený v nějakém doku a k tomu je velký
 > monitor, klávesnice..
 > Co vás k tomu vede? Ta přenositelnost? V době cloudů a rychlých ext. ssd
 > disků atd?
 > Není jednodušší provozovat více (2) levných a výkonných desktopů a data
 > sdílet? Baví vás nosit a přenášet notebooky furt tam a zpět?
 >   Jen taková úvaha vždycky když někdo notebook  chtěl kvůli mobilitě,
 > tak jsem mu dokázal vysvětlit že to není potřeba. Nebo mu stačil obyč.
> [...]

Dobrý den,

proč všichni nevím. Můžu napsat za sebe, proč já, ale nevím, jestli jsem
typický exempopelář :-)

Jsem dlouholetý uživatel PC (vývojář SW) a desktop PC jsem používal
někdy od r. 1987 (tehdy ještě IBM PC/XT :-), takže se dá říct, že o tom
něco vím. Vzhledem k profesi používám někdy od r. 1998 (asi)
vícemonitorové konfigurace (to začaly být mání cenově akceptovatelné
grafiky Matrox), a protože jsem měl tři víceméně rovnocenná pracoviště,
vytvořil jsem si systém, který mi umožňoval dělat na všech třech totéž.
Stálo mě to přenosný disk a spoustu kázně (nezapomeňte, že tehdy cloud
znamenal mrak a SSD bylo zaklínadlo do budoucnosti).

Notebook jsem sice používal (nejprve jsem měl nějaký enterprise Compaq,
později HP), ale málo. Pak jsem jsem po r. 2010 skončil s vývojem SW a
PC jsem používal pouze doma, pro vlastní vývoj, vzdálený servis,
zkoušení nových věcí atd. Měl jsem (a stále mám) poměrně výkonný
desktop, zabudovaný do pracovního stolu, vícemonitorové pracoviště atd.
Když jsem jel někam pryč, bral jsem si notebook, ale to byl trochu
problém. Pošta, správa vzdálených sítí, vývoj SW pro dům, vždycky jsem
na něco zapomněl, případně jsem zjistil, že to nejde tak, jsem si
představoval. Naposledy jsem se nasral, když jsem zjistil, že u Mosaicu
nefunguje HW klíč přes RDP.

To byla poslední kapka, takže jsem se začal poohlížet po nějakém slušném
notebooku a s údivem jsem zjistil, že se dá za slušné peníze pořídit
repasovaný Dell s výkonem lepším, než má můj už poněkud vypelichaný
desktop. Tak jsem to koupil, k tomu dock, ke kterému připojuji domácí Gb
síť, USB čuramenty jako tiskárnu, myš, klávesnici, HW klíče, přenosné
disky, teléfony, flešky a další kraviny, a samozřejmě taky oba monitory,
které používám. Tím pádem mám doma pracoviště, na které jsem zvyklý.
Když potřebuju dělat něco někde mimo domov, prostě vycvaknu notebook z
docku, strčím do batohu, ve kterém mám rezevní adaptér, myš s podložkou
a patch kabel pro připojení k Ethernetu, přidám USB čuramenty, co
potřebuji s sebou a je vymalováno. Žádné synchronizace, kontroly update
a podobné blbosti. Používám M6800.

Je třeba ovšem poznamenat, že jsem poněkud konzervativní uživatel. Žádné
active directory, žádné cloudy, žádný SaS. Ono na chalupě v Beskydech,
kde jedinou vymožeností kromě tekoucí vody je přípojka 400/32 a slušný
signál je na kopci 300m nad chalupou, si s cloudem moc nepomůžete.

Asi tak
jf