Stare radio - repase

Úterý Duben 20 06:47:55 CEST 2021

Podobných destiček je plný aliexpres.

Na tom mém rádiu Toshiba je funkční i původní analogové ladění (má
indikátor stereo a přepínač mono/stereo), můžu to přímo porovnat jedním
přepínačem. Toshiba šumí jak blázen, některé stanice fest, při přepnutí na
té samé frekvenci na Hadex destičku to hraje čistě. Hadex samozřejmě
automaticky naladí hromadu stanic (přes 30) přičemž některé šumí taky.
Jestli hraje stereo, to nevím, možná ani ne. Což mi nevadí, na ty plastové
chrchláky to stejně není a nebude žádné HiFi, prostě to hraje. Můžu
poslouchat přes bluetooth internet rádio z aplikace v mobilu. (Což i musím,
Evropu 2 tu přes anténu chytám špatně.)

Kdysi jsem měl ISA radiokartu do PC s obvodem LM7000 a TEA5712, taky jsem
tehdy zjistil, že nehraje stereo i když se tak tvářila. Dal jsem si tam dal
LEDku na indikátor stereo, svítila hezky, ale na zvuku bylo poznat, že je
to jen mono.

Ještě jeden upgrade Toshiby: zabudoval jsem dovnitř baterii ze 6 NiMH
článků AA (IKEA 2400mAh), do prostoru pro baterky (buřty se tam dávaly). A
jednoduché nabíjení, pověsil jsem na původní zdroj (12V DC) 7809 mínus
jedna dioda, to odpovídá 6x1,4 = 8,4V. Teď zkouším, jak dlouho to vydrží
hrát z baterie. Teoreticky by to při vybití mělo automaticky zdechnout,
Hadex destička je napájená přes 7805, takže když se baterky vybijou na 6V,
nebude už dost napětí pro Hadex.

Pavel Kadečka.

út 20. 4. 2021 v 2:17 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>