Re: Mech: průměr díry pro kolík

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 18 00:36:33 CEST 2021

Určitě to máte vymyšlené a promyšlené. Takže rozhodně nechci nijak
bourat Vaše plány.
Ale protože je mé hobby malé CNC, tak jsem před podobný úkol docela
často postaven. Něco obrábět často znamená, že do výroby různých
přípravků pro uchycení člověk dá skoro víc práce, než pak do vlastní výroby.

Nevím nic o Vašich chladičích. Ale logické by mi přišlo to uchytit spíš
nějakými plošnými dorazy.
Takže třeba nosná deska 200x150mm, a na ní posuvně upevněné obdélníčky
třeba 10x30mm, které můžu umístit kdekoli na té nosné desce. A mezi ně
sevřít obrobek.

Pokud kolíky, tak bych šel do jiného materiálu. Já s oblibou používám
zbytky plovoucí podlahy, které ještě mám po stavbě. Ale zřejmě by
vyhověla i tenká dřevotříska nebo laťovka. Do ní ty kolíky namlátíte
snadno, a budou i dobře držet.
Místo kolíků z TME se dají používat ložiskové jehly. Prodává snad každá
prodejna ložisek. Já jako registrační kolíky používám právě ložiskové
jehly 1.5mm. Je to tvrdé jako hrom, takže to snese úplně všechno.

No a úplně jinak: já jsem si kdysi pořídil z Číny malou frézku právě
kvůli vrtání. Štvalo mě, že při vrtání tišťáků prostě neumím udržet
přesnou polohu. U jednotlivých děr je to fuk, ale když je dlouhá řada
pro nějaký konektor, tak je to opruz a vypadá to blbě.
No a na přesné vrtání je i malá frézka (nebo dokonce i předělaná 3D
tiskárna) úplně super.
Takže za sebe můžu říct, že koupě frézky bylo to nejlepší, co jsem mohl
udělat.

PL