BIOS ROM checksum error

Pátek Duben 16 11:18:24 CEST 2021

pá 16. 4. 2021 v 10:47 odesílatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
napsal:

> Podle mého je to prostě chyba přímo té FLASH. A dělalo to s původní
> verzí BIOSu (nahrané snad při výrobě někdy v roce 96, protože to byla
> původně verze asi 1.2) a dělá to i nyní při nejnovější verzi 1.5.
> Osobně bych vyzkoušel výměnu FLASH chipu. Samozřejmě baterii vyměnit
> mohu a vyměnim, ale tím si asi nepomůžu.

Jo, tohle mě taky napadlo, nějaká nabořená flash a někdy se zblázní bity a
nevyjde checksum.

Kdysi jsem takhle experimentoval, použil jsem jinou flash jiného boardu,
ale byla 2x velká, řešení bylo zkopírovat ten .bin soubor sám do sebe a
"append" = připojit. Pak to v tom boardu šlo.

U 386 tyhle problémy nejsou, není tam flash, jen obyč. ROM ;)

P.K.