OT Budme radi za HWnews

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 16 08:54:38 CEST 2021

Odopnutie je tiez problem, ale pri zopnuti ide o to, ze kym v ustalenom stave sa magneticky material prvu polovicu polperiody odmagnetizovava ("vybija") a zmagnetizovava ("nabija") sa len druhu polovicu polperiody, pocas poklesu napatia; pri zapnuti v nule sa zmagnetizovava celu polperiodu a moze "pretiect" (saturovat), nasledkom coho narastie prud nad ten v ustalenom stave, a to aj daleko nad.

V praxi sa samozrejme v takejto cistej podobe problem vyskytne len ak je ta indukcnost navrhnuta tak, aby pracovala v ustalenom stave dosahujuc tesne po saturaciu, a to koleno je dost ostre. V praxi tiez sa casto vyskytne aj nejaka ohmickost a kapacita, sekundarna zataz sa dynamicky meni, sinus nie je sinus, spinaci prvok a jeho riadenie nie su dokonale atd., takze malokedy je vec taka jasne ciernobiela, ale ak sa nahodou vyskytne prave dostatocne cista indukcnost popisaneho charakteru, tak nasledky su prekvapujuce.

wek