BIOS ROM checksum error

Pátek Duben 16 08:05:54 CEST 2021

pá 16. 4. 2021 v 7:52 odesílatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
napsal:

> Klávesnici mám, ale USB. Ta funguje, ale v tomto případě už nefunguje,
> protože je pocitac v nějakém omezeném provozu kde nefunguje ta USB emulace.
> Pokud baterii vyndam nebo resetnu jumperem BIOS tak to napíše jinou chybu.
> Něco jako CMOS error a zmackni F1 continue nebo DEL pro vstup do BIOSu.
> Toto je úplně jiný případ.

Zkuste redukci PS2/USB (+ redukci PS2/DIN), některé USB klávesnice uměly
obojí režim. A PS2 = DIN, akorát jiný konektor. Udělal jsem si redukci
USB/DIN a měl jsem to připojené ke starému boardu, ale už tu klávesnici
nemám.

Když resetnu BIOS tak se mi objeví obrazovka Trident... a začne testování
> paměti atd. Prostě klasika a zahlasi to chybu, že je nahrána defaultni
> konfigurace biosu a F1 nebo DEL. Zmacknu DEL, nastavim bios, uložím a exit.
> Objeví se obrazovka Trident a ihned chyba Award Bootblock BIOS ROM checksum
> error. Tj úplně něco jiného ani nezačne test paměti nevidím takovou tu
> klasickou obrazovku kde je energy logo atd.

Zkuste novou baterku, uložit tu konfiguraci (až se do ní dostanete) a pak
bych zkusil ještě jinou verzi BIOSu, klidně starší, pokud seženete. Víte
jistě, že je to BIOS k tomuhle mainboardu?

> Baterii zkusim vyměnit. Ale pokud by byla vadna uložena konfigurace biosu
> (byla by na vině slabá baterie), proč by to po mě chtělo bootovací disketu
> a ani bych se nemohl do konfigurace biosu dostat??? Vzdyt to nemá logiku.
> Viděl jsem desítky případů se slabou baterii a prostě PC umožňoval normálně
> naběhnout po stisku F1 nebo na konfigurovat bios ten uložit a PC bezelo.
> Ale v tomto případě nemohu nic. Počítač si automaticky hrabne na disketu,
> zavede systém a asi předpokládá, že preflasnu bios. Proto ta chyba ne CMOS
> error, ale bios rom error.

Bootovací disketa je základ, když všechno selže, default konfigurace ja
boot z A:

Kdysi se mi stalo, že se BIOS nějak porušil, nevím proč, jediné, co se
dělo, že se rozsvítila FDD mechanika a hledala disketu. Myslím, že nešel
ani obraz. Našel jsem nějakou recovery utilitu na netu k mainboardu, nahrál
na disketu a automaticky se to přeflashovalo.

Taky jsem přes uniflash nahrával tu flash ROM v jiném mainboardu, když v
tom původním to nešlo. Je potřeba za chodu PC žonglovat s ROMkami, ale
jestli máte extra programátor, tak to asi nepotřebujete.

Jinak myslím že někdy se při upgradu nenahrává celý BIOS, ale ten bootblock
zůstane netknutý.

Máte správně to označení mainboardu? "MS-5651" mi google nenajde.

P.K.