BIOS ROM checksum error

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Duben 16 07:10:23 CEST 2021

Toto robili kedysi niektory MB ktore mali pri vypnuti velky odber baterie CR2302. 3V je uz indikacia opotrebenia baterie. Skusil by som novu a samozrejme
reset a ulozenie konfiguraccie ako pisal koega inak to tu chybu bude hlasit stale

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Thursday, April 15, 2021 11:12 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: BIOS ROM checksum error

Ze zajímavosti jsem si postavil pocitac ze starych komponentů (P200Mhz MMX) a začínám objevovat to co mě minulo. I kdyz uz jsem hrával hry na 286 a učil se v té dobe programovat z knížek tak zájem o HW byl až později.

Takže po sestavení se pocitac chová divně. Mám základní desku MSI MS-5651. Když nechám PC delší dobu odpočinout tak i naběhne, ale jakmile provedu restart či vypnuti/zapnutí tak se skoro na 99% zobrazí tato chyba (priloha) a chce to bootovat z diskety asi kvůli preflasnuti BIOSu. Toto nyní provést nemohu, protože je nutné připojit AT klávesnici a tu v tuto chvíli nemám k dispozici... takže tento pokus mohu provést zítra.

Zajímavostí je, že pokud jsem mel v PC grafickou kartu PCI tak jsem tuto obrazovku vůbec neviděl a pocitac pouze pipal. Až když jsem použil ISA grafickou kartu tak se mi toto zobrazilo (plus ono pipani).

S počítači dělám dlouho (od ZX - hry...), ale toto jsem u PC jeste neviděl.

Když jsem PC sestavil tak se toto delo od začátku. Vyndal jsem FLASH a pomocí programátoru XGecu T56 jsem do FLASH napálil nejnovější BIOS. Ale nic se nezměnilo. PC se chová stejně. Porovnal jsem obsah FLASH s obsahem BIOS souboru a jsou stejne. Baterie CR2032 je v pořádku (naměřil jsem 3V), ale s ní to asi nesouvisí. To spís vypadá, že systém má problém přečíst obsah FLASH.

Kondenzátory na desce jsem ještě nemeril. Na pohled na nich nic špatného vidět není, ale to nic nezaručuje...

Co dál?

MG