BIOS ROM checksum error

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Duben 15 23:11:40 CEST 2021

Ze zajímavosti jsem si postavil pocitac ze starych komponentů (P200Mhz MMX)
a začínám objevovat to co mě minulo. I kdyz uz jsem hrával hry na 286 a
učil se v té dobe programovat z knížek tak zájem o HW byl až později.

Takže po sestavení se pocitac chová divně. Mám základní desku MSI MS-5651.
Když nechám PC delší dobu odpočinout tak i naběhne, ale jakmile provedu
restart či vypnuti/zapnutí tak se skoro na 99% zobrazí tato chyba (priloha)
a chce to bootovat z diskety asi kvůli preflasnuti BIOSu. Toto nyní provést
nemohu, protože je nutné připojit AT klávesnici a tu v tuto chvíli nemám k
dispozici... takže tento pokus mohu provést zítra.

Zajímavostí je, že pokud jsem mel v PC grafickou kartu PCI tak jsem tuto
obrazovku vůbec neviděl a pocitac pouze pipal. Až když jsem použil ISA
grafickou kartu tak se mi toto zobrazilo (plus ono pipani).

S počítači dělám dlouho (od ZX - hry...), ale toto jsem u PC jeste neviděl.

Když jsem PC sestavil tak se toto delo od začátku. Vyndal jsem FLASH a
pomocí programátoru XGecu T56 jsem do FLASH napálil nejnovější BIOS. Ale
nic se nezměnilo. PC se chová stejně. Porovnal jsem obsah FLASH s obsahem
BIOS souboru a jsou stejne. Baterie CR2032 je v pořádku (naměřil jsem 3V),
ale s ní to asi nesouvisí. To spís vypadá, že systém má problém přečíst
obsah FLASH.

Kondenzátory na desce jsem ještě nemeril. Na pohled na nich nic špatného
vidět není, ale to nic nezaručuje...

Co dál?

MG