OT: Poslani baliku

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Čtvrtek Duben 15 11:24:18 CEST 2021

To Vam nikdo nerekne.
Strašně záleží kdo a za kolik to posílá a taky kam. Dělal jsem v logistice ohledně zpracování dat celkem dlouho a I mě občas překvapilo kudy balík šel, protože to bylo levnější/byla smlouva s lokálním přepravcem/byla volná kapacita /někdo to blbě označil 😊
Klasicky máte svoz pak sběrné místo pak vypravovací depo a last mile carrier. S tm, že se to komplikuje pokud máte větší územní celky (např. v USA) celní sklady (které můžou mít jiného operátora). Pak taky takové chuťovky jako dangers good. Embargované země ... Mimo jiné třeba čísla AWB (air waybill) které se dost často používají jako unikátní identifikáor balíku recyklují. Už si nepamatuju přesně ale mám dojem že po cca 3-6 měsících.  Vlastně je dost sranda, že ty věci dokážou dorazit.
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindroush
Sent: čtvrtek 15. dubna 2021 9:41
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: Poslani baliku

Kdyz uz je tu insider: Existuji nejaka vysvetleni, jak funguje "routovani" baliku, nejaky seznam "kdyz poslu ze zeme X balik velikosti Q, priveze mi to v CR sluzba Z" apod?
Nebo napr. zmeny tracking cisel: Ted jsem objednaval neco na Amazon.de, vtipne to odeslo z usa s obrim cislem, pak se to dostalo do nemecka a dostalo to standardni DHL cislo a pak to skoncilo na poste 120 a tam tomu dali zase nejaky jiny cislo (zacinajici CS). A dostalo to razitko BEZ CLA a nic mi nevybrali (coz je kapitola nechapani sama pro sebe).

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>