Stare radio - repase

Čtvrtek Duben 15 06:43:35 CEST 2021

Kdy jsem si naposledy koupil rádio, to je tak 6 let, měli ho v Mall v
outletu, takové malé přenosné, s DO, USB, slotem na SD kartu a vestavěnou
Li-ION, stálo pár stovek. Pak jsem tam připojil nabíječku Nokia (mělo to
kromě micro/mini usb taky ten malý kulatý konektor), ale ta neměla 5V, ale
asi 5,7 a ta lionka uvnitř se nafoukla. Nabíjení bylo totiž vyřešené přesně
jednou diodou (5-0,7=4,3V). Tak jsem vzal nějaký starý (ještě tlačítkový)
mobil, zabudoval dovnitř a používá se z něj jenom nabíjení a baterka. Pak
jsem to poladil dál, dal jsem dovnitř i USB nabíječku = zdroj 5V DC a
dodělal konektor na 230V flexošňůru. A nakonec jsem přidal další USB
konektor a na ucho nabastlil držák na smartphone, od té doby je z toho wifi
rádio...

Když jsem i tady x-krát četl, jak tyhle internetové přijímače mají seznam
stanic v cloudu a když ho výrobce vypne, z rádia je cihla, tak nevidím
důvod, proč si rádio kupovat, nota bene, když se taková věc válí u popelnic
:-)

Kromě toho, inženýr jsi když "jsi již zkusil opravit rádio, které tě stálo
20 korun":

http://svjet.sweb.cz/inzenyr.html

A my jsme tady snad všichni inženýři, teda já musím dodat "skoro". Jsem DiS.

P.K.

st 14. 4. 2021 v 21:21 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>