Stare radio - repase

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 14 18:26:45 CEST 2021

[preposielam]

Dobry den,

dovolim si do jednej odpovedi dat reakcie na Vase dve reakcie z
roznych odpovedi.

Tak ted nevim zda je to myslen jako ze dobry nebo ze spatny .... :-D

Ja jsem totiz tak nejak nevedel jako to jinak dat dohromady. Navic jsem
chtel striktne zachovat bednu v original stavu v pripade, ze bude akcie
Tesly a konkretne tehle Variace stoupat, aby to pripadne mohl
bezbolestne vratit :-D

Zatim se nic nerusi a dosah tech ESPcek je solidni i pres dve panelakove
zdi. Trosku jsem mel obavu aby nf cast neco nechytala, ale prinejhorsim
ji prikreju plachovou krabickou...to same ty zdroje.

Clovek Vas pochvali a Vy si to hned zoberiete zle... Chcel som Vas
naozaj len poschvalit. Urobili ste to presne tou istou technologiou
ako to robili chlapici z LinearTechnology, ked bastlili tie svoje
operacne zosilnovace na stovkach MHz. A to mali len dratove THT
suciastky. Ano velka rovna zemniaca plocha to je presne cesta ako sa
babrat s WiFi, Blootoothom, radiovym modulom na VKV, koncovymi nf
zosilovacmi a digitronmi s mcu-riadenim. Chlapici to robili odhadom
tak v 80-tych rokoch, ale ta technologia integracie viacerych
elektronickych modulov funguje do dnes.

Tak ja ty stara lampova radia skoro nezapinam...to je jen za odmenu. :-D
Ale VKV na nich hraje normalne a zadne ruseni z eteru od spinaneho
zdroje se nekona. Jedine co me opravdu s prominutim sere, je ruseni od
menice vytahu, ktere ma maximum na 12kHz a jde po siti-po dratech.
Netusim zda tam dodavatel osadil i filtr nebo nekdo zase usetril. Ja na
to nemohl prijit skoro rok co to v tom radiu piska...ono to piskalo
nahodne a ruznou delkou trvani.
Prohledal a poodpojoval jsem celej byt az me pak napadlo ve dve rano si
na chodbe zapnout vytah.

Po sieti v panelaku sa siria naozaj rozne zdroje signalov, od
spravneho ekg az po posledny procesor, ktory mate zapnuty v
domacnosti... Staci na to pan Fourier a jeho rady a integraly. Jedine
co cloveka naozaj moze trapit je to, ze nevidi do toho ako su vlastne
tie rozvody v tom panelaku urobene... Teda vlastne to, ci naozaj
funguju ako rozvody alebo funguju ako anteny. A co vsetko je na nich
popripajane.

Na SV se mnou ale vybehli, ze jestli na barak poslu CTUcko, ze se mi
nebude dal v baraku libit, protoze to ude stat urcite ranec a nikomu
jinemu to nevadi.
Tak ted mam tohle a je fakt, ze to je neskutecna pohoda poslouchat
streamy z celeho sveta a vetsinou bez kecu priblblych moderatoru.

Jesli pod SV myslite spolocenstvo vlastnikov, tak to mozete byt este
rad, mna nikto v nasom panelaku pred nicim nevaroval, len mi rovno
vsetko znicili... Spajkovacky, osciloskopy, pocitace, software, celu
kniznicu a vsetky moje poznamky a zapisky. Oholili ma de facto uplne
dokonale, takze ja som v nasom panelaku s elektronikou definitivne
skoncil. A ked sa nedavno amputovali aj posledne kontakty, tak s
elektronikou, to je u mna naozaj uz  koniec. Takze na susedy si moc
nevyskakujte a budte rad, ze Vam este funguje normalne letovacka a
osciloskop a vsetka ostatna elektronika v domacnosti, ktoru v byte
mate.

Snad len tolkoto ku Vasim emailom.

A.