ADUM1250 + 1wire

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Duben 14 16:14:23 CEST 2021

Této reakci nerozumím.
Dole v citaci jsem schválně nechal původní dotaz.
A tam se jasně píše o DS18B20.

Je jasné, že i z jednoduché věci se dá udělat velký technologický úkol.
Já to tak nedělám.
Mám 4-podlažní barák. V něm natahaných twistem 72 zásuvek.
Barák je zhruba formát kostky 10x10x10m, nejdelší dráty vycházejí
tak na 40m.
Jsem hračička, takže v mnoha zásuvkách mám připojenou nějakou
DIY krabičku. Některé jedou po RS485, některé po Ethernetu, ale
některé jen tak po TTL/CMOS úrovních.
Nejstarší budou nainstalované tak cca 10 let.
Problém, že by něco odešlo, jsem zatím neřešil.
Bydlím na kopci, takže o blesky tady občas není nouze.
V rámci objektivity dodávám, že mám rozvody udělané stíněné,
kabelem FTP.

Jinak jsem dost velkým odpůrcem galvanického oddělovaní.
Raději vždy všechno správně přitáhnu k jednotnému zemnícímu
potenciálu.
Už jsem dostkrát řešil nebo viděl řešit problémy, vzniklé v důsledku
galvanického oddělení. Mnohem méně jsem pak řešil nebo viděl
řešit problémy u galvanicky spojených systémů.

Samozřejmě jsou místa, kde je galvanické oddělení na místě a je
nutné. Ale v objektu s dobrou elektroinstalací systému TN-S,
a dobře zapojenými zdroji, podle mě ve velké většině případů
není důvod něco galvanicky oddělovat. Ani když je to napájeno
z různých zdrojů.

PL