Zalohovany zdroj 12V s PB aku

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Neděle Duben 11 13:07:04 CEST 2021


No jenže ty mechanické zámky  tím nepoužíváním zatuhnou a nejde otočit
pseudoklíčem. Druhý případ je že se ty zámky s oblibou sundávaly neb se
auta kradly a kradou.
Elektronická brzda se dá odblokovat snad jen u francouzu kdy byl jeden
motorek pro oba kola pod kufrem. V současné době mají auta pro každé kolo
solo motorek a tam nezbývá při poruše nic jiného než vlézt pod auto vzít si
sebou torx 27 a povolit (když pánbůh dá) dva šrouby a ten motorek sundat,
vzít velký šroubovák a povolit ten šnek uvnitř brzdy.
Dobít baterku přes světýlko už také nejde, neb všechny světla na autě jsou
kontrolovány na shoření takže jsou ovládány přes obvody které to neumožní.
Připojit se na startér je také případ sám pro sebe. Za prve všechny auta
mají kryt pod autem který prostě nesundáte a pokud už se vám to podaří může
být startér nepřístupný(což často je).
Takže pokud to byla octa tak se servisákovi nedivím. Řešil to způsobem pro
něho nejjednodušším a rozbil okno. Dveře určitě neotevřel neb je tam safe
funkce která zabrání otevření dveří zevnitř(opět kvůli zlodějům) kapotu se
mu otevřít povede. Neodsuzoval bych ho za to. Kdo to neopravuje tak neví co
všechno už si výrobci vymysleli.
Co dělat v případě vybití baterie je třeba se zeptat těch kdo chodí první
na školení k výrobcům zabezpečení. Aby mechanik věděl pro každé auto co
udělat aby se dostal dovnitř nemůžete ani myslet vážně.
Ano automat odblokovat lze ale opět záleží jaký a z kolika úsilím.
Když se budete někomu bavit pár hodin na parkovišti s autem abyste ho
odblokoval a pak nedejbože to po něm budete chtít zaplatit zažijete nemilé
překvapení ze standardní otázkou"to chcete za co". Proto to originál
servisy řeší odtahem tam je to bez řečí a neoriginál servisy cihlou. Jen
musí vědět které okno mohou vybít neb se stal i případ kdy třeba ten malý
trojúhelník v zadních dveřích stojí víc než čelní okno(třeba fabie 1 byla
toho zářným příkladem)
RS

so 10. 4. 2021 v 8:22 odesílatel Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napsal:

> Taky si myslím, že oba dva (servisák i soused) dost podcenili RTFM.
> Prakticky všechna auta z výroby (bez tuningu) mají mechanický klíč
> alespoň na nějakou část vozu (jak psal Pavel). Také většina aut má v
> servisním manuálu popsanou svorku na krátkodobé oživení centrálu. Prostě
> připojím přenosnou baterku, cvaknu centrálem, odemknu a odpojím. Bejvá
> to dostupné zespoda a pokud máš auto se šusplechem, tak si u toho zlomíš
> ruku.
>
> Dne 9.4.2021 v 17:31 Pavel Poucha napsal(a):
> > Zdravím,
> >
> > co to bylo za značku? Tohle se dělalo jen amatérsky u Oktávek, proti
> > krádeži, pokud se tedy pamatuji.
> >
> > Ke každému dálkovému ovládání k novějším autům jsem vždy dostal
> > mechanický klíč, obvykle je někde v ovladači zasunutý (což nemusí každý
> > vědět).
> >
> > Ono plno lidí vůbec netuší, že jde mechanicky odblokovat i automatické
> > převodovka, aby se auto dalo odtáhnout, když se baterka vybije. Také
> > bych to tedy musel hledat v manuálu, jak na to.
> >
> > S pozdravem
> > ing. Pavel Poucha
> > jednatel
> > pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com>
> > Tel. +420 777 232 485
> >
> > Papouch s.r.o. - vývoj
> > Papouch store s.r.o. - obchod
> > Papouch production s.r.o. - výroba
> >
> > Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
> > <http://www.papouch.com/>
> >
> >
> > pá 9. 4. 2021 v 17:10 odesílatel gatilo <gatilo na centrum.cz
> > <mailto:gatilo na centrum.cz>> napsal:
> >
> >       9.4.2021, 17:01:18
> >
> >     Soused dopadl hůř. Přišel k autu, zmačknul dálkáč a nic. Ani
> >     dveře necvakly. Co dělat, když moderní auto, takový
> >     přežitek, jako je mechanický zámek nemá ?
> >     Následoval náhradní dálkáč, výměna baterky v provozním i
> >     náhradním dálkáči a nakonec přivolání zkušeného servisáka.
> >     Ten nejprve rozbil okno u řidiče, následně mechanicky
> >     otevřel dveře a kapotu. Následně propojil sousedovo a svoje
> >     auto kabely a cca 1/2 hodiny dobíjel. Po té bylo sousedovo
> >     auto schopné nastartovat a odjet do servisu, na výměnu
> >     baterky a skla.
> >     A to je ten pokrok.
> >
> >     S pozdravem Pavel
> >        mailto:gatilo <mailto:gatilo> + zavinac + centrum.cz
> >     <http://centrum.cz>
> >
> >     --
> >     Aleš Filip napsal:
> >
> >
> >
> >      > Dobrý den,
> >
> >      > Na podzim mi odešla baterka tím způsobem, že jsem ráno
> >      > přišel k autu, zapnul zapalování, a na displeji se
> >      > objevilo "Slabá baterie". Ale nastartovalo to. Celý den
> >      > jsem jezdil a startoval. Deuhý den ráno to opět napsalo
> >      > "Slabá baterie" a "Ekonomický režim". To už nesvítilo
> >      > vnitřní osvětlení, nehrálo rádio, a nezapnulo elektrické
> >      > topení. Ale nastartovalo to, a po čase naběhly i ty
> >      > spotřebiče. Třetí ráno jsem zapnul klíček, napsalo to
> >      > "Slabá baterie", zacvakalo pár relátek (tipuju, že jich v
> >      > autě bude okolo 50ks, a pojistek minimálně 100ks), a potom
> >      > už to nedělalo nic. Myslel jsem, že bych vzal baterku na
> >      > chvíli domů na nabíječku, ale když jsem to viděl, tak jsem
> >      > rovnou zavolal do firmy, která prodává baterky. Řekl jsem
> >      > mu, že stojím asi kilometr od nich. Že prý není problém,
> >      > že přijedou, a baterku mi na parkovišti vymění. Když jsem
> >      > jim řekl, co mám za auto, tak mi oznámili, že přijedou s
> >      > boostrem, nahodíme to, a dojedu k nim, a vymění mi to u
> >      > nich. Jak jsem psal, montáž trvala asi 40 minut. Potom se
> >      > auto musí nechat 10 minut odemčené, teprve pak
> >      > nastartovat, a zase nechat běžet 10 minut na volnoběh.
> >      > Kvůli tomu, aby se načetla všechna čidla.
> >
> >      > S pozdravem,
> >
> >
> >
> >     _______________________________________________
> >     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> >     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> >     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210411/5703d365/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list