Re: OT Jak předpokládáte další křivku COVIDU ?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Sobota Duben 10 12:25:30 CEST 2021

V prvom rade je nutne zabudnut na absolutne cisla (pocty), ktore miluju
senzaciechtivi novinari a cast nepremyslajucich ludi.

Ak sa ma nieco aspon trochu porovnavat, tak cisla musia byt "normovane",
najcastejsie sa normuje na obyvatov,  teda napr. X umrti na 100 000
obyvatelov, Y novych pripadov na 100 000 obyvatelov  a pod.

Z hladiska predpovedi v epidemii/pandemii... je to dynamicky system s
mnohymi vstupnymi premennymi,  ktore sa len (tazko) odhaduju a mnozstvom
premennych, ktore sa spatnou vazbou menia, tym menia vstupne podmienky a
nasledne vystupy.

Vystup, okrem znamych vstupov ovplyvnuju napr. aj
- dodrziavanie opatreni
- vplyv opatreni na zvyky ludi
- ochota ludi posluchat odbornikov a autority
- strach ludi,  ked zbadaju problem vo svojom blizkom okoli
- zmeny v spravani, ked sa problem objavi v blizkosti
- falosna pozitivita testov
- falosna negativita testov
- pocet potencialne nakazitelnych ludi
- pocet opetovne nakazitelnych ludi
- zmeny vo viruse ( mutacie )
-  a mnoho dalsich...

Dodo

Dňa so 10. 4. 2021, 12:02 Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com> napísal(a):