Transil pod trvalou zátěží

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Duben 10 11:33:14 CEST 2021

Zdravím,

potřeboval bych nějaké rozumy, nějak mám pochybnosti.

Mám měřicí zařízení s analogovým vstupem do 10V a v požadavku zadavatele je, aby zařízení sneslo mj. trvalé připojení 40V na vstup. Něco kolem jsem vymyslel, ale jako první ochranu mám transil 12V se sériovým odporem 560R, 2W.

Bude to topit a otázkou je oteplení, ale hlavně jsem nenašel, jak se transil zachová pod trvalou zátěží - chování po impulsní zátěží je popsané dobře, ale u trvalého provozu jsem našel jen poznámku, že vyzáří 5W v případě ideálního chlazení (myslím že to nakonec byl SMBJ11A). K výkonovému přetížení tedy nedojde, spíš mi jde o to, co v tomhle režimu mám čekat, jak omezím životnost a tak dále.

Tušíte někdo?

Díky.

Pavel Kutina