Ruský ESR metr, 4 vodicovy

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Duben 9 12:20:30 CEST 2021

Dokončil jsem stavbu tohoto ESR meraku.

https://www.pro-radio.ru/measure/3288/

Fungoval na první zapojení a něco i měří. Desku plošných spojů jsem kreslil
fixou (viz vlákno barva do trubickoveho pera). Kdyby to někdo stavěl tak je
pár nesrovnalostí mezi plošným spojen a schematem co se týče soucastek.
Všechny rezistory jsem koupil v toleranci 1%. Někde se o tom snad zmiňovali
ve foru.

Na plošné spoji jsou navíc:
4x 100nF kondenzátory SMD 0805
4x 0ohm "propojky" SMD 0805
1x cca 100uF/10V SMD tantal kondenzátor

LCD se špatně shání. Problém je v montážních otvorech a konektoru. Jinak je
to běžný 16x2 znaky. Ale ten "bezny" na plošný spoj nepasuje. Já jsem si
pri kreslení plosneho spoje fixou rovnou označil nové otvory pro displej,
který jsem měl k dispozici a spoje jsem při kresleni patřičně "objel".
Propojeni jsem následně provedl dratky (kreslit i jiný konektor v jiném
umístění už by vyžadovalo více práce a tak dlouho jsem se s tím nechtěl
zabývat... snad kdybych plošný spoj prekreslovat do KiCADu tak asi jo).
Pokud umístíte IO do patice, jsou nutne sloupky pro upevneni LCD v délce
min. 10mm (spíše plastové než kovove, ale i kovové se dají použít jen to
chce pak propiskat zda nevznikl zkrat).

Jinak jsem na žádnou záludnost nenarazil.

Jeste mi schází kalibrace. Něco málo jsem našel zde (původní forum kde se o
tom psalo již neexistuje). Ale k tomu jsem se ještě nedostal.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=56317&postdays=0&postorder=asc&start=60

MG