Zalohovany zdroj 12V s PB aku

Pátek Duben 9 11:32:21 CEST 2021

Pokud se s autem nejezdí, je to lepší hodit na tu udržovací nabíječku nebo
odpojit baterku - ale stejně raději počítat s tím, že za měsíc auto
nenastartuje a den předem baterku nabít, než vyjedete.

Kdysi jsem jezdil na delší služební cesty (3 týdny jsem byl pryč, pak týden
doma, pak zas pryč) a soukromé auto (seat r.v. 93 - takže ještě ne tolik
elektroniky) stálo. Čím déle stálo, tím hůř, po kratší době se aspoň odemkl
centrál, po delší už ani ten ne. Nastartovat byl problém pokaždé už po
měsíci. V téhle Covid době, kdy pracujete z domova a je omezený pohyb osob
("tentokrát už je to naposledy, vydržte to ještě tři týdny..."), je to
podobné.

Potkávám teď na ulici zaparkovaná auta, která mají prázdné gumy a zrezlé
kotouče. U felicie mě to ani nepřekvapuje, tak staré auto už majiteli
nestojí za to provozovat, ale focus nebo renault scenic II ještě takové
plečky nejsou.

Taky jsem měl kdysi půjčenou škodu 105, kde nebyla elektronika skoro žádná,
baterka tam umřela na náhlou smrt, odešel jeden článek, dobití baterie
stačilo sotva na jeden start, naštěstí to bylo auto, které šlo bez problémů
roztlačit (žádný katalyzátor apod.), ale stejně to muselo vypadat komicky,
když jsem se stavil na benzínce pro novou baterku a z benzínky jsem auto
odtlačil ;-)

Zaplaťpámbu mám zatím sice poměrně moderní, ale současně dost staré auto na
to, aby výměna baterky byla sranda a zvládla by to snad i ženská. Pokud by
ji unesla ;)

P.K.