UART custom baudrate.

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Duben 7 14:42:38 CEST 2021

st 7. 4. 2021 o 13:40 Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(a):
> M$ sa roky branil existencii serioveho portu, v PC99 si presadil jeho
> defacto zakaz, a len vo Win10 ho halasne znovuobjavil (v zbastardelej
> USBovitej podobe), zrejme nejakemu managerovi povedali ze to je IoT.

Takto filozoficky som sa na to nikdy nepozeral :) Stiahol som si teraz
specifikacie PC98, 99, 2001. Vo vsetkych sa pozaduje "serial" a okrem
USB pripustaju aj legacy, ktore (ak je) musi byt ekvivalentny k
16550/115.2kBd.
Historicky som jedinu zmenu pristupu Win k seriovemu portu pocitil pri
prechode z Win16API na Win32API. Tam bol rozdiel vyrazny a spatne
nekompatibilny. Odvtedy cez vsetky 32bit verzie Windows funguje vsade
rovnaky kod (osobne overene na Win95, 98, 2k, XP, 7, 10). Pravda,
nativnu 64bit aplikaciu s obsluhou serioveho portu na urovni API som
nepisal (a zrejme uz ani nebude dovod), ale 32-bitove aplikacie s
rovnakym obsluznym kodom funguju stale.

> Dost dobre to ilustruje priepast medzi svetom mcu (s dorazom na "c" ako
> "control") a PC.

To urcite ano. Ked sa ale vratime k delitelu pre BdRt, ten si pre MCU
musime spravne vypocitat a zapisat do registra. Presne to iste sa deje
na Win, len ten vypocet je skryty. Kto ho pozna, ma vyhodu :)

miro