Multimetr nebo lepe rucni osciloskop

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 7 09:53:41 CEST 2021

[preposielam]

Dobry den,

ja mam aj osciloskop a aj hadheld scope HANTEK. Srovnanie je asi nasledovne:

Pokial je clovek evidovany, tak ako ja, tak vsetka elektronika mu
funguje rovnako zle. Tym myslim na osciloskope znicene enkodery, takze
nieco nastavit je hotovy porod; pocas Vasej nepritomnosti Vam postupne
priskvaria kanaly, zacnu mat rozne strme hrany a ked zapnu svoj
generator, tak s takto upravenym a pravdepodobne aj odprogramovanym
osciloskopom nic nezmeriate... Tolko k osciloskopu za 3000,- EUR.

Handheld HANTEK, ten najlacnejsi model v TME za 400,-, ten bol na tom
spociatku podobne. Ale nefungovala dobre baterka, ale az do casu, ked
sa v osciloskope cosi pripieklo, odvtedy baterka funguje dobre. Dalsi
taky neduh bolo to, ze osciloskop stracal funkcie FFT, proste tak dva
tyzdne nebola funkcia v menu. Ale zase tiez, nieco sa udialo a funkcia
zase funguje... Dalsi neduh tohto lacneho modelu je krok 1-2-8, toto
je asi najvacsia chyba v ovladani a preto bol asi zlacneny. Inak
tlacitkove ovladanie je super a tiez mi sadlo do ruky snad lepsie ako
tie odkraglovane enkodery na normalnom scope...Co sa tyka multimetra,
na mojom kuse ma prilis velke indukovane napatie na prazdnych
svorkach, asi 0,5V, takze merania napati, zase len s rezervou... To
iste plati o merani kondenzatorov, tiez to ma nejaky velky ofset
kapacity, takze tiez len s rezervou... Nuz ked tam bezi mcu na xxxMHz,
tak sa neda ani nic ine cakat. Treba si dobre precitat manual a hlavne
si manualy pozhanat, pretoze distributori ich uz velmi nemaju.
Ja mozem moj HANTEK este do septembra reklamovat, ale rozmyslam, ci to
ma vobec vyznam, ked to niekomu v nasom panelaku vadi. Ako na
pozeranie oscilatorov na MCU mi to staci a na ostatne merania je to
tak orientacne. Ale ovladanie to ten HANTEK ma urobene dobre.

A.