OT: barveni vajicek

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Duben 4 17:46:47 CEST 2021

Vypadá to, že máte společnou zálibu v experimentech. :-)
O pokusech s vajíčkem v mikrovlnce (ideálně, když exploduje až po otevření dvířek) se mluvilo už za mých školních let. Ale pouze teoreticky. Nikdo neměl odvahu to doma zkusit. Konečně se našel někdo, kdo to ověřil v praxi. :-)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Sunday, April 4, 2021 1:36 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: barveni vajicek

Teď mi přítelkyně řekla, že ohřála uvařené vejce bez skořápky v
mikrovlnce, vyndala ho, píchla do něj vidličkou a vejce bouchlo. Takže
to není jen tlak páry na skořápku, jak jsem si myslel. Ta superpřehřátá
kapalina je zajímavé vysvětlení. Asi jako když podchlazená voda
nezmrzne, dokud nedostane nějaký mechanický impulz. Voda je v tomhle
velice zajímavá.

Anděl