RE: Spínání většího DC výkonu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Duben 3 16:18:11 CEST 2021

Kdysi jsem dělal ve vozovně a to Vaše, to je asi jako topení v tramvaji (myslím že mělo kolem 10 A). Samozřejmě jsem zkusil, co se stane, když zapnu topení a začnu stahovat pantograf: Oblouk je stabilní a dá se natáhnout dost přes 10 cm. A vydává různé pískavé zvuky. Vždycky jsem to zarazil, až začal zelenat = odpařování mědi z troleje:-)

Tohle je jasná věc na MOSFET, nebo IGBT. Na pokusy asi nejlíp oddělený budič napájet z baterky.

Co se stykače týče, tak všechno sériově a ke všem RDC články, dioda otočená aby se přes ní C při vypnutí nabíjel. Kapacita nevím, ale začal bych tak u 0,5 mikro a u 100 bych to vzdal že tudy cesta nevede:-)

PH

Od: Petr Labaj
Na tom sršení/jiskření něco může být.
Doprovází to zvukové efekty podobné, jako je roztočený větrák.
Původně jsem si skutečně myslel, že se někde spustilo chlazení.

Celý ten pokus je kvůli velkém modulárnímu 15kVA frekvenčnímu
měniči. Ten měnič má zvlášť napaječ a zvlášť střídač. Navzájem
jsou propojené DC busem.
No a cílem pokusu je změřit chování toho napaječe, tedy chování
DC meziobvodu při skokovém připnutí/odepnutí zátěže, protože
je pochybnost o jeho správném fungování.

Bude to chtít trochu měřit. Jen si musím sehnat sondu 1:100.
A dát si vždy pár panáků na kuráž.
Jsem zvyklý spíš tak na napětí 3.3V a proudy v řádu uA nebo mA.