Re: Spínání většího DC výkonu

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Duben 3 14:48:22 CEST 2021

 3.4.2021, 14:28:44

Všechny DC stykače, co jsem kdy viděl, měly magnetické
zhášení oblouku a kontakty "daleko od sebe". Výrobci asi
vědí, proč si tímto komplikují život.
Zapojte všechny silové kontakty do serie.
To co vám tam po rozepnutí vznikne a trvá, pravděpodobně
není oblouk, ale "jenom jiskření". Kdyby to byl skutečný
oblouk, možná byste ještě měl stykak, ale určitě ne stykač s
kontakty.  :-)
Příčinou jiskření může být např. přitomnost VF proudů/napětí
v obvodu, např. zákmity na hranách nějaké PWM a pod.
Můžete tam něco takového mít ? Múžete to nějak odstranit ?
Nějaké tlumící RC členy mohou dosti pomoci, ale je to spíše
na hodně kroků pokus-omyl a je otázkou, kolik toho jeste váš
stykač vydrží.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz