Re: Spínání většího DC výkonu

Sobota Duben 3 11:24:46 CEST 2021

Dělaly se i stykače s permanentním magnetem, ale bylo potřeba dodržet
polaritu. V baterkárnách (DC obvod někde je až 200V 100A a v sérii s
tyristorovým měničem indukčnost 1 mH) používáme nějaký typ střídavého
stykače, kde jsou všechny tři kontakty v sérii. Takhle to výrobce
připouští, ale mám dojem že jen u některých typů AC stykačů. Ale je to
jen do 200V a ten stykač je tam jen pro nouzové vypnutí (snad nikdy
nevypnul při proudu), předepisuje ho výrobce toho měniče.
Těch 560V vypnout stykačem už nebude taková sranda. Tam je asi
nejjednodušší dát nějaký ten polovodič. Pro tak malý proud by možná taky
šlo dát ten AC stykač s kontaktama v sérii a přes kontakty nějaký RC
článek t tak, aby nárůst napětí odpovídal rychlosti odpadávání kontaktů.
Ale nevím, jestli by to fungovalo, když přijde do cívky víc impulzů za
sebou.
Anděl