Re: PC: 2x ISA zvuková karta

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Duben 2 10:47:06 CEST 2021

Uff, to je dost archeologie.
Pokud se nepletu, OPL3 nebylo moc náročné na IO prostor a dalo se
provozovat třeba na paralelním portu, ale OPL4 už moc ne.
Myslím, že bude hodně záležet na tom, co s tím soft v daný okamžik dělá,
pokud jen cpe parametry do karty, tak ta, která má "správnej driver"
bude hrát správně a ta druhá bude hrát blbosti.

OPL4 už bylo z dost pozdní doby a myslím, že umožňovalo softwarově měnit
IO adresu na které vegetilo. A jelikož se jedná o starou isu, tak se jí
do toho případně dalo mluvit pomocí škrábání na plošňáku (dnes bych asi
použil "redukci" isa -> isa, kde bych přehodil adresy). Ale to znamená,
že přislušný driver bude ochotný tuto změnu akceptovat.

A jelikož jsem už po několikáté použil slovo driver, tak tu mám
doplňující otázky:
Jaký operační systém a jaký ovládací soft?