Re: Ukazka C++ pro děti
Jiří Nesvacil
nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Duben 1 13:56:53 CEST 2021
K tomu zjednodušení ještě vidím v základu minimálně:
a/ V C definujete a používáte callback. Ten zápis je poměrně šílený a
zdrojem chyb. Místo toho máte v c++ virtaul tj. před název
metody(funkce) napíšete tohle jedno slovo a v potomku si každý ten
callback napíše tj. jen opíše definici metody. Tím, že to je takto
snadné, tak vzniká spoustu metod OnNěco... .
b/V C se odkazujete "." nebo "->" pokud přejdete na referencované
argumenty, tak použijete všude jen "." a máte zase o jednu starost méně.
c/Místo globálních proměnných dáte vše do objektu. Pokud potřebujete
použít vícekrát, máte vyhráno... .
Jirka
> Ano, máte pravdu - já jsem také odkojený assemblerem pro MCS48 a
> přechod C->C++ mi nejvíce usnadnilo to, že jsem si uvědomil, že
> původní C++ byl jen preprocesor k C, takže každý objekt je jen shluk
> procedur a funkcí (ano, některé jsou trošku speciální, volané
> "neviditelně") a datová struktura a všechno tohle drží pohromadě
> magický ukazatel this. Kompilátor ví, co k čemu patří a zavolá
> odpovídající proceduru/funkci, které podstrčí právě ten neviditelný
> this ukazatel ke zbytku argumentů. Jasně, je to zjednodušené, ale pro
> základní pochopení si myslím, že to stačí.
>
> Pavel Brychta
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--
Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
http://www.avg.cz
Další informace o konferenci Hw-list